23 Ocak 2012 Pazartesi

hooot.com Virüsü Nasıl Silinir?

İki gündür,bu lanet malware,virüs her ne b*kumsa(Fırat'ın deyimiyle) onla uğraşıyorum.Bu konuyla ilgili hiçbir Türk kaynaktan yararlanamadık.(70 milyonda 1 :) Yakın zamanda abim Security Sphere 2012 sorunuyla ilgili çözüm yolunu yabancı kaynaklardan bulmuş.Çünkü Türk insanın mantığında şu var,birşey olmuyorsa format at düzelir.Her sorun için format atmaya kalkacaksak ,işimiz iş...

Neyse efendim baya şatafatlı işlerin sonucunda ,bu işi de çözmeyi başardım.Aslında olay şöyle oldu hakim bey ;

Annem : - Oğlum yemek hazır !

CraL : - Tamam geliyorum( O sırada ,kod yazmakla meşgul olup,bir kaç internet sitesinde keşfe çıkmıştım) Geldim ,gittim ! Bir baktım internetim şu hale gelmiş ;


WTF moduna girip,hemen sosyal medyadan ttnete ulaştım. onlar ulaşa dursun,ben habire ne oldu ,ne girdi ,ne çıktı bilgisayara diyip klasör klasör geziyorum.Uzman kullanıcıyım ya antivirüse gerek yok ! (Cool) Neyse efendim ,fontadmıydı.exe neydi tam hatırlamıyorum öyle bir exe,sisteme yerleşmiş,sürekli bilgisayarımdan trafik kullanarak ,hem pcmi hemde bağlatımı kopartıyordu.Bu virüs sanırım okuduğum e-postalardan bulaştı,silmekte pek zorlanmadım. Onu sildikten ,bir kaç saat sonra takıldığım sitenin birinde,önüme aniden flash playerin bilmem kaç sürümü güncellenmeye başladı.(Aklıma hemen flash player güncellemelerinden giren virüsler geldi) ama iptale basamadım :( Virüs hem playeri güncelliyor hemde sitede çalıştırdığı javalar ile bilgisayarınızı virüs yuvasına çeviriyor...(Matrixe Hoşgeldin)

Bu virüs,belirli aralıklarla internet bağlantısını kesiyor ! Daha doğrusu siz bilgisayarda bir siteyi açmaya çalışırsanız anında kesiliyor. Sadece kendi sitesine ,sürekli trafik yolluyor.(Amaçları alexa kasmak galiba :) Yabancı kaynaklardan neler indirmedim ki ;

# Pc Doktore mi dersin

# malware bytes mi dersin

# Mc Anti TrojenDeper mi dersin


ne söyledilerse denedim yok ağa olmuyor ! İlk virüs girdiğinde hemen combofixe sarıldım ama nafile hem programı dondurup ,mavi ekrana bile yol açabiliyor.(2 Senelik pcmde ilk defa mavi ekran görüyorum:) Sistem geri yüklemedeki tüm verileri silerek,sistemi geri almanızıda engelliyor.Hatta benim gibi flashtan işletim sistemi boot edip yükleyen biriyseniz ,poku yediniz ! Onuda engelliyor !(Cd ve Dvdme tekme atıp parçaladığım için kullanımdışı:)


Çok konuştun ya çözüm ;

Bilgisayarı güvenli mod ve ağ desteği ile birlikte açıyoruz. Sonra şu programları indiriyoruz.

# Trojan Remover

# Combofix

# KasperSky Antivirüs

Bunları indirip ,güncelledikten sonra sırasıyla çalıştırıyoruz. Koskaca sorunun çözümü bu mu ağa ? Bu evet bu ! Demek ki neymiş her s.kindirik mevzu için format atmaya değmez.İşin ilginç yanıda bu siteler virüstotal gibi siteler tarafından tertemiz gözüküyor...
alıntıdır...yuceltoluyag..

FriendFeed ile Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Tasarlayan siteler Bilgi Kutsaldır Öğrenince.. & Tüm Kitap Özetleri... |