23 Ocak 2012 Pazartesi

Facebook Hesap Güvenliği Ayarları Nasıl Yapılır?

Hayatımızın büyük çoğunluğu facebook adlı sitede geçmektedir.Başkalarının hesaplarını çalmayı,hobi haline getiren gençlerimize Allah'tan yardım diliyorum.İşin garibi hesabı çalınan arkadaşlarımın ilk bana gelmesi ! Facebook 'u sanki ben yaptım (WTF) ! Msn şifresini istesem bana vermez,facebooka verir.Hesabı çalınır bana gelir ! (Yaz bunu felsefe ) Ben öyle olağanüstü bilgisayar bilen biriside değilim ha ! Neyse sözü fazla uzatmadan facebookta bize sunulan güvenlik önlemlerini aktif etmeyi göstereceğim.

GENEL HESAP AYARLARI
# Adın => Bu kısımda adımızı soyadımızı değiştirebildiğimiz gibi,kendimize birde kısa ad alabiliyoruz.Kısa ad örneği facebook.com/.... gibidir.Normalde orada şu yazar facebook.com/profile.php?id=100003355757722 bu sayede sizi facebookta bulamayan arkadaşlarınıza bu kısa adresi vererek işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

# İkinci Adın & Diğer adın: Kısımlarına yazdığınız herşey adınız soyadınızın yanında parantez içinde gözükür.Şöyle ki ; Ayça Bieber ( Fakeysen ekleme) ,Ayshe Taş (Abonem Ol) gibidir.

# E-posta : Bu kısımdan bilgilerinizi yedekleyebilir.Facebook.com uzantılı eposta alabilirsiniz.Yani şöyle yuceltoluyag@facebook.com .Bu adımı Facebook E-posta'yı Etkinleştir linke tıklayarak gerçekleştirebilirsiniz.

# Bağlantılı Hesaplar : Bağladınız bir hesaba girdiğinizde ,otamatik olarak facebooka da giriş yapmış olacaksınız.Örneğin google hesabınızla facebook hesabınızı ilişkilendirdiniz.Google hesabınıza giriş yaptığınızda ,facebook hesabınızıda giriş yaptığınızı göreceksiniz.

GÜVENLIK AYARLARI
# GÜVENLI GEZINME : KULLANMAK SIZE KALMIŞ ! ÇOK SIK UYGULAMA KULLANIYORSANIZ SIKINTI YARATABILIR.ŞUNU DA BELIRTMEK ISTERIM KI ,HESAP ÇALINMALARININ %30 LUK BIR KISMI ,UYGULAMALARDAN GERÇEKLEŞIYOR.UYGULAMANIN SIZDEN ISTEDIĞI YETKILERE BAKMADAN ,ONAYLADIĞINIZ HER UYGULAMA SIZE ZARAR OLARAK GERI DÖNECEKTIR.
EĞER BEN BU ŞARTLARI KABUL EDERSEM UYGULAMAYI KULLANABILIRIM.KABUL ETMESSEM,BU UYGULAMAYI KULLANAMAM.BEN BU UYGULAMAYA GÜVENDIĞIM IÇIN BU ŞARTLARI KABUL EDIYORUM.YA UYGULAMANIN SAHIBI ART NIYETLI OLSAYDI ? BU UYGULAMANIN SAHIBI,BENIM DUVARIMA BENIM HABERIM OLMADAN AMA ARKADAŞLARIMIN GÖREBILECEĞI ŞEKILDE REKLAMLAR YAPABILIRDI.BUNUN EN BÜYÜK ÖRNEĞI,FACEBOOKTA KI SIRTIMIN AĞRISINI GEÇIREN ILAÇLAR,ŞUNU ALDIM ŞU SITEDEN SENDE AL VS GIBI REKLAMLARDIR.

 #Giriş Bildirimleri : İşte bizim can damarımız ! Bu seçeneği aktif ettiğinizde ,hesabınıza tanımsız bir cihazdan giriş yapıldığında ,telefon veya mailinize bir onay kodu geliyor.Bu kod girilmeden hesabınıza girilmiyor : ) Facebookun burada bir şartı var : Cookilerinizi sürekli silmemek,eğer cookilerini sürekli siliyorsan e-posta onay sistemini kullan kardeşim diyor ! İşim gücüm yok sana sürekli mesaj mı yollayacağım diyor. Cookie ne abi be ? Geçmiş :D Explorer,mozilla,chrome vs ne kullanıyorsanız sürekli geçmişi sil diyorsanız ,telefon onayından yararlanamazsınız.

#Uygulama Şifreleri : Buradan uygulamalarınıza şifre koyabilirsiniz.Facebook ile üye olduğunuz siteler fazlaysa hesabın kitlenmesini önleyebilirsiniz.Stabildir istemeyen kullanmayabilir.

#Tanınan Cihazlar : Giriş bildirimleri sekmesideki onay verdiğiniz bilgisayarlar sıralanmaktadır.İstediğiniz bilgisayarın yetkisini kaldırabilirsiniz.Arkadaşınızda hesabınıza giriş yapıp onayı verdiniz,eve gelip tekrar onayı kaldırabilirsiniz : )

# Aktif Oturumlar : Buradan hesabınıza en son nereden girilmiş görebilirsiniz.

BILDIRIM AYARLARI
BURADA ,SÜREKLI GELEN EMAILLERDEN RAHATSIZ OLUYORSANIZ,GEREKLI DÜZENLEMELERI YAPARAK ,FACEBOOKTAN SIZE MAIL GELMESINI ENGELLEYEBILIRSINIZ.
FACEBOOKTA ARKADAŞ EKLEMEYI NASIL GIZLERIM ?
GIZLILIK AYARLARINA GIRIYORUZ,NASIL BAĞLANTI KURARSIN A TIKLIYORUZ. SANA KIMLER ARKADAŞLIK IŞTEĞI GÖNDEREBILIR? KISMINDAN GEREKLI AYARLAMALARI YAPABILIYORUZ.ESKIDEN HIÇKIMSE SEÇENEĞI VARDI AMA ŞIMDI EN AZ ARKADAŞLARIMIN ARKADAŞLARI VAR.
FACEBOOKTA ABONELIĞI NASIL KAPATIRIM ?
ABONELER E TIKLIYORUZ.GELEN SAYFADA SAĞ TARAFTA ABONELIK AYARLARI VAR ORADAN KAPATABILIRSINIZ.

FACEBOOKTA ARKADAŞLARIMI NASIL GIZLERIM-KAPATIRIM ?
BUNUN IÇIN PROFILINIZI DÜZENLEYE BASIN,ARKADAŞ VE AILE SEKMESINE GELIN - ARKADAŞLAR SEKMESININ KARŞISINDA KI KILIT RESMINDEN SADECE BEN I SEÇINIZ. FACEBOOKA GIRIŞ YAPMIŞ KULLANICILAR ARKADAŞLAR SEKMESINI GÖREMIYOR ANCAK GIRIŞ YAPMAMIŞ BIRISI ARKADAŞLAR MENÜSÜNÜ GÖREBILIYOR.BUDA SANIRIM BUGTA KALMIŞ :D

BANA FACEBOOKTAN GELEN SORULARI CEVAPLADIM.EĞER IYI BIR BILGISAYARINIZ VARSA KASPERSKY ANTIVIRÜS PROGRAMINI KURMANIZI ÖNERIRIM.YOK IYI BIR PCNIZ YOKSA INTERNET VIRÜSLERINI ÇOK ÇABUK BULUP TEMIZLEYEN AVAST I ÖNERIRIM.UNUTMAYIN EN IYI ANTIVIRÜS SIZSINIZ !

alıntıdır...yuceltoluyag..

FriendFeed ile Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Tasarlayan siteler Bilgi Kutsaldır Öğrenince.. & Tüm Kitap Özetleri... |